Inga nazister på våra gator

 
 
I lördags inträffade något väldigt hemskt i min lilla hemstad Umeå. En grupp nazister kom på besök under vip galan, en gala för de utsatta i vårat samhälle. De skapade oro bland folket när de bl.a. tog strypgrepp, hotade och försökte spettsa folk med deras flaggor medans de spred sitt budskap. Det hela slutade som en stor nyhet och de fick föras bort av polisen.
 
Jag förstår inte hur man kan känna någon som helst samhörighet med hitler själv och nej, det är inga smygrassar vi pratar om. Det var nazister med hatkors och allt. För mig är det hela helt sjukt, nazister i lilla goa Umeå? Som tur är står vi upp för vad vi tror på här och idag samlades flera hundra starka människor på torget för att visa vårt motstånd till Nazisterna och tillsammans ropade man "inga nazister på våra gator", något jag verkligen hoppas på.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback