Designtips: Sök i mallarna

En sak som har underlättat mitt arbete med bloggdesigner har varit att jag haft kunskapen av hur man söker i mallarna. Innan jag kunde det fick jag sitta och söka efter delarna jag skulle ändra 50% av tiden, känner du igen dig?

Tro det eller ej men det är inte svårare än att du går in i din stilmall, eller kodmall beroende på vad du ska ändra och trycker sedan: ctrl + F om du använder en windows dator & cmd + F om du använder mac. Då kommer en "banner" med en sökruta upp under din webbläsare. Men det blir bara bättre, för du kan dessutom göra det här på andra hemsidor för att hitta det du söker efter! 

Lycka till med designandet, kommentera gärna med en länk till din blogg, så jag får se din fina design!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback