Bli frisk från förkylning fort

Även om det inte direkt är förkylningstider nu, så har jag lyckats dra på mig en riktigt jobbig ont i halsen & snuvig sjuka a la vinterstyle. Jag vet att det inte bara är jag som har den oturen och därför tänkte jag dela med mig av mina bästa tips om hur man blir av med förkylningen snabbt! Har ni några egna tips får ni gärna dela med er av dom i en kommentar!
 
 
1. Drick vatten, massvis med vatten. När man dricker vatten hjälper man kroppen att transportera ut baciller, virus osv. Jag har som regel att alltid dricka minst ett halvt glas vatten varje gång jag snyter mig eller hostar & har alltid ett glas vid min sida när jag är sjuk.
 
2. Vila & se till att du får tillräckligt med sömntimmar varje natt. Om du fortfarande är trött efter det kan du dricka svart te som innehåller koffein, utan att vara ohälsosamt. Varm dricka är också bra för halsbränna.
 
3. Ta hjälp av ånga, varma duschar får dig både att känna dig fräsch & kan lätta upp trycket på bröst, hals och bihålor. Om det inte hjälper kan du koka upp vatten i en stor kastrull i fem minuter och sedan placera den under ditt ansikte. Lägg en handuk över ditt huvud och ta ljupa andetag över kastrullen. Att sitta så kan också hjälpa mot tät näsa eller rinnsnuva
 
4. Gurgla saltvatten, gärna varmt sånt eftersom det är bra mot halont och bränna. 
 
5. Fräscha upp dig. Visst om man är jättesjuk så är man, men om du har möjlighet att ta en dusch och byta om till rena kläder brukar man helt plötsligt känna sig 1000 gånger bättre och friskare.
 
Bilden är från we♡it


Postat av: Isabelle

Bra tips!Ska kopiera inlägget och spara det till hösten hehe^^

Svar: Haha, det är bra! Ska se till att komma ihåg det här till senare jag med ^^
yestelle.blogg.se

2013-06-24 @ 11:48:43
URL: http://fames.se/isabelle
Postat av: Pia och Maja

bra tips!
förlåt för sent svar.
sv: åh tack, detsamma :D

2013-06-24 @ 12:43:07
URL: http://piaomaja.blogg.se
Postat av: Carro

Jag är också sjuk.. Jättetråkigt att vara det på sommaren när man vill göra massa saker! Men bra tips :)

Svar: Ja det är jättetråkigt! Man vill bara vara ute med alla andra vännerna! Hoppas du kryar på dig och blir frisk snart!
yestelle.blogg.se

2013-06-25 @ 23:36:51
URL: http://carolinajohannas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback