Tips för alla flyttfåglar

 
Senaste timmen har jag stått inne på pappas företag och hjälpt till att packa ihop för deras flytt. (Det är absolut inte så att jag har gjort av med alla pengar i Turkiet *nevöst skratt* ) men det är ju alltid kul att hjälpa till, och eftersom jag inte sommarjobbar har jag ju all tid i världen till att göra små stand in grejer på papis jobb. Sen är det ju faktiskt aldrig fel med lite "klirr i kassan", eh... Nu känner jag mig mordern och ung, fint uttryckt Estelle!
 
I alla fall la jag märke till en väldigt smart grej som någon ännu smartare människa kommit på, nämligen att märka alla saker med post-it lappar. Nu kanske det är så att man packar sina egna grejer om man flyttar själv, men det är ändå en bra grej att märka kartonger med typ "sovrum", "vardagsrum" osv. Eller om man har en hel del grejer kanske man skriver "garderob", "byrån under tvn". Då slipper man ödsla tid på att försöka förstå vad som egentligen finns i lådan när man väl är framme på det nya stället. Då är det bara att lägga kartongerna i det rum dom ska va i innan det är dags att packa upp. 
 
Ett annat tips är att se till att packa dom saker man använder mest/ är viktigast i en och samma låda. T.ex. pjamas, dator, tandkräm, mobilladdare, kamera, skorna osv kan ju vara bra att ha redan dag 1 på det nya stället. Se också till att det är den lådan som åker in sist i flyttbilen, då är det också den som kommer ut först!


Postat av: N E L L I E

sv: ja tack :)

2013-07-11 @ 20:49:28
URL: http://bluueeandgreen.blogg.se
Postat av: Carro

Sv: Åh, tack så mycket, det kommer bli jätteroligt! :D
Har du själv spelat i Gothia?

2013-07-11 @ 23:46:12
URL: http://carolinajohannas.blogg.se
Postat av: Matilda

kika in min blogg och var med i veckans blogg :)

2013-07-12 @ 07:35:49
URL: http://gymnastikworld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback