The Purge, värd att se?

Jag lovade som sagt att berätta lite om vad jag tyckte om biofilmen The Purge och eftersom man ska hålla vad man lovat tänkte jag slännga in ett snabbt biorecensions-inlägg här, utan att avslöja för mycket.
 
Så The Purge, vad handlar den egentligen om?
En natt per år kan man inte bli straffad för sina brott. Alla säkerhetsstyrka dras in tills klockan sju nästa morgon och för just den natten finns ingen hjälp. Alla som vill får ta ut sina aggression och ilska som de har inom sig, det spelar igen roll ifall man väljer att göra det genom misshandel, mord eller tortyr. Allt är tillåtet. 
 
Filmen handlar om en rik familj som bor i ett fint kvarter och har dom finaste säkerhetsanordningarna runt alla fönster och dörrar. De är säkra på att det inte kommer hända dom något illa, det har det aldrig gjort tidigare. Men när pojken i familjen släpper in en jagad man i huset blir allt annorlunda. Mannen har ett gäng ungdomar efter sig och det enda dom vill är att mörda honom. Det har dom rätt till. Ungdomarna ställer ett ultimatum, antingen måste familjen lämna ut mannen till dom, eller så kommer dom in och dödar dom alla. Det enda problemet är att familjen inte vet vart mannen har gömt sig i huset...
 
Mer än så tänker jag inte berätta, vill ju inte spoila hella filmen har inte!
Hur som helst tycker jag i alla fall att det var en riktigt bra skräckfilm, varnar alla känsliga för en del läskiga masker och flera jump-scenes bara ^^



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback