Designtips: Hur man skapar en bildkod /bildlänk

 
Det här är de första (nästan) designtips inlägget här på bloggen. Egentligen hade jag tänk visa lite mer avancerade grejer, men sen kom jag på att det kan vara ganska bra att börja med det mest simpla, för att sen ha inlägg att länka till som hjälp i dom svårare guiderna. Därför ska jag nu visa hur jag brukar ta fram bildkoder att t.ex. ha i headern, footern eller menyn.
 
1.Logga in på blogg.se, klicka arkiv.
 
2. Tryck på fliken som heter "bilder".
 
3. Ladda upp den bild du vill ha och välj en storlek som passar det du ska använda bilden till, ska du ha bilden som header kanske den bör vara lite större än om du ska ha den i menyn t.ex.
 
4. Kopiera länken högst upp & klistra in där du vill ha den.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback